dec
4

Mikulás

Címkék: retro mikulas | Szerző: Viola1984 | 11:36 pm

Gyerekkorunk egyik leginkább várt napja volt december 6-a, ugyanis ez azt jelentette, hogy jön a Mikulás, azaz a mi gyerekkorunkban még a szocializmus szellemében a Télapó jött. Biztosan sokan emlékeztek az óvódai készülődésekre, hisz a Télapó nem hozott csak úgy ajándékot, ahhoz műsort is kellett adni. Épp ezekre az alkalmakra születtek az olyan gyermekdalok, mint a Télapó itt van, vagy a Hull a pelyhes fehér hó (több már nem jut eszembe :S). A műsor után pedig a jó Télapó bácsi egyenként szólította a gyerekeket, mindenkihez volt pár szava, leginkább arról, hogy jó volt e vagy sem, mi pedig ámultunk, hogy ezeket honnan tudja a Télapó? Aztán persze mindenki kapot csomagot, ami telis tele volt édességgel, köztük az elmaradhatatlan csokitélapóval. Nem tudom más hogy volt vele, de nálunk általában még karácsonykor is az ablak dísze volt, ugyanis egyáltalán nem volt finom! Ha körülnéztek az otthoni fényképek között biztosan akad pár képi emlék is az óvódai ünnepségekről. Én találtam két képet, amit most szeretnék Veletek megosztani ezekből az időkből.

Kicsit nagyobb voltam már, mikor elhatároztam, hogy én bizony írok a Mikulásnak (ekkor már a rendszerváltás után voltunk). Gyerekkoromban bármerre jártunk mindig kazettát vettettem, épp ekkor is arra fájt a fogam. Csak nem tudtam dönteni, hogy Pap Rita Kuckó Mackó 2-es kaziját, vagy a Rajzfilmslágerek 2-öt kérjem-e a Mikulsától. Így hát írtam neki egy levelet (sajnos a pontos szövegre már nem emlékszem, pedig ha meg lenne a levél, akkor azt a poén kedvéért közétenném), hogy vagy ezt vagy azt kérem. Tehát rábíztam a "Mikulásra" (pontosabban Anyura) a döntést és a levelet bedobtam a saját postaládánkba. Másnap a biztonság kedvéért megnéztem elvitte e a Mikulás a levelet, nem kellett csalódnom. December 6-án aztán ott is volt a Pap Rita kazetta némi édességel együtt a postaládánkban, így azt hiszem érdemes volt írni a Mikulásnak. Íme az ominózus kazetta:

 

Végül pedig Nektek, a blogom olvasóimnak szeretnék kedveskedni egy kis retro Mikulás csomaggal. Igaz, nem olyan mint az igazi, de képzeljétek el, hogy otthon ültök, kezetekben a csomag, és ezek a finomságok mind-mind benne vannak :)!

Akinek vannak hasonló történetei, írjátok meg a kommentben, szívesen venném :)! Mindekinek boldog Mikulást!

*A videóban szereplő képek forrása: www.retronom.hu


A bejegyzés trackback címe:

https://retro80s90s.blog.hu/api/trackback/id/tr401574995

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kacce 2009.12.08. 09:42:20

Mar megint en :P
Nem emlekszem, hogy irtam-e levelet valaha is, de sokaig kitartoan hittem a Mikulasban. Anyaek mindig ugy csinaltak, hogy mielott a csomagot belecsempesztek a szepen elokeszitett cipombe, csengettek egy csengovel. En meg persze rohantam a bejarati ajtohoz, es mint az orult felteptem, hatha meglatom tavozoban a Mikulast.
Egyszer Anya szerzett egy hivatasos, fizetett Mikulast is, aki eljott es kicsit szineszkedett nekunk. Az volt am a nagy orom, enekelni kellett neki, meg verset mondani. Emlekszem, ugy meg voltam illetodve, hogy tok szegyenlosen illegettem magam, a tesom meg elbujt :DDD

Kazettak! Ne is mondd! En is meg voltam kergulve ertuk, folyton uj kazetta kellett es tinikent is folyton azt vasaroltam. Nem is tudom mi lett veluk, jo ha par darab megmaradt...

Bettie Page · http://90es.blog.hu 2009.12.08. 15:25:44

mi mindig meg akartuk várni ébren a mikulás egyszer sikerült jó sokáig fent maradni (gondolom ez ilyen 11 óra lehetett), és anyu jött be a szobába, mi meg üvöltvE ugrottunk ki az ágyból, hogy ITT A TÉLAPÓÓÓ!! és akkor anyu gyorsan elhúzott, még motyogott valamit, hogy csak megnézte alszunk-e.

meg mindig az ablakra ragasztottuk a listát, hogy csak kívülről lehessen elolvasni. mikor mondák a suliban, hogy nincs mikulás, mi ezzel bizonyítottuk, hogy de van, mer elolvasta mindig a listát, és azt csak kívülről látni...

Viola1984 · http://retro80s90s.blog.hu 2009.12.08. 17:14:05

@kacce: A Mikulás után én is mindig futottam, de persze sosem láttam :S. Egyébként amikor már nagyobb voltam mindig felkutattam az ajándékokat, de egyszer anyunak sikerült úgy elrakni, hogy már az egész lakást felforgattam, ajándék meg sehol. Aztán kiderült, hogy a saját szobámban volt a szekrény tetején :)))
A kazikat később én sem tartottam becsben, volt amit "üreskazettának" használtam fel. Azért még a többség meg van valahol. Természetesen a BSB kazik szépen meg lettek őrizve :DD

bej Kutyej · http://uzsidoboz.freeblog.hu 2009.12.09. 17:16:03

Húha, a Maci csokit (ez volt a neve?) szinte már el is felejtettem, köszi a videót!:) Meg a papír-ezüstpapír kombós szaloncukor...

Én mindig azt a kérdést tettem fel ovis koromban, hogy hogy rakja bele az ajándékokat a Mikulás az ablakba tett csizmámba, ha le van húzva a redőny, de ha mégsincs, akkor is csukva az ablak és a kilincs is belül van? Ezt mindig azzal hárították el, hogy a Mikulás vagy Télapó bármire képes.:D

Pap Ritától szerencsére megkíméltek a szüleim. A Csovi-Csovi Jasper az osztályban már 4.-ben is cikinek számított. (1994-et írtunk, ugye?)

Viola1984 · http://retro80s90s.blog.hu 2009.12.09. 19:30:32

@bej Kutyej: A Maci csoki ízét még mindig a számban érzem, pedig már jó rég volt :)))
A Csovi-Csovi Jasperre már nem is emlékeztem :))), csak a Kuckó Mackóra, meg találtam itthon egy Hápi Kacsás kazit is :)