jan
12

Tegnap láttam a Reflektor TV-n egy, mondjuk azt portréműsort Mariah Careyről, aki a '90-es években valóban sztár volt. De miért is volt az? Nem emlékszem, hogy nagy botrányai lettek volna, vagy három havonként levetkőzött volna valamelyik férfimagazinnak. Ő valóban amiatt volt sztár, amit alkotott, de ez azt hiszem nemcsak rá volt igaz. Jó, persze mindig is voltak botrányhősök, akiken lehetett csámcsogni, ilyen volt Madonna, na de ennek ellenére ő zeneileg sem volt azért rossz. Kiket is nevezünk most sztároknak? Britney Spears, Lady Gaga? Oké, tény, hogy szinte minden nap lehet róluk olvasni az újságok hasábjain, vagy az interneten, de sosem arról, hogy megjelent az albumuk, vagy ez és ez a kislemezük Nr1. lett. Egyébként sem értem a szisztémát, miszerint szinte hetente jelentetnek meg új dalt, egyszerűen követhetetlen az egész. Régen tudta az ember, hogy melyik sláger melyik albumon található - persze ez megint csak a virtuális világ problémája. Annak idején mennyire vártam, hogy megjelenjen a kedvenc bandám új kazija, rohantam a kazettaboltba megvenni a spórolt pénzemből. Hazaérve kíváncsiságtól telve raktam be a magnóba, hogy újra meg újra meghallgassam, szinte már az unalomig :). Ez akkor nagy esemény volt, most meg.... Szerintem a mai világban nincsenek már sztárok, csak celebek, meg rengeteg előadó. A '90-es években még az egyszámos előadókat is meg lehetett jegyezni, ma már még azt sem, akinek egy évben legalább 20 dala jelenik meg.

Visszatérve Mariah Careyhez, ma nem azért beszélnek róla, mert kiad egy újabb nagylemezt, hanem az a hír, hogy mekkora a feneke és hogy lógnak a mellei. Én rengeteg Bravo, Popcorn, és hasonló újságot olvastam a '90-es években, de hogy erről sosem olvastam az biztos. Nem azért volt valaki címlapon, mert a paparazziknak sikerült lekapniuk a narancsbőrét, hanem mert díjat nyert, vagy koncertezni indult, új albummal jelentkezett stb. Persze nem azt mondom, hogy a zenészek, színészek magánélete akkor nem volt téma, csak azt, hogy volt egy határ.

Persze az úgymond tömeggyártás a '90-es években is létezett, gondolok itt a tömérdek eurodance formációra, mégis olyan sztárok születtek a '80-as, '90-es években, akik akkor, mondjuk úgy "kultband"-nek számítottak. Gondolok itt a Nirvanara, a Guns'n'Roses-ra, a Metallicára, U2-ra, Bon Jovira és még lehetne tovább folytatni a sort. Ezen előadók dalai örökéletűek, nem hinném, hogy 20 év múlva senki sem fog már rájuk emlékezni, mint ahogy a mi korosztályunk is ismeri '60-as, '70-es évek sztárjait (Rolling Stones, Beatles, Janis Joplin, The Doors...). De kérdem én, emlékezni fogunk a '00-ás évek sztárjaira? Kik is azok? Tokio Hotel, Jonas Brothers, Hannah Montana? Na jó, biztosan a mai tinik emlékezni fognak rájuk, de abban is biztos vagyok, hogy a November Rain-re, vagy a Paradise Cityre is és itt most direkt írtam dalcímeket...

Én is a 2000-es években éltem meg a tiniéveimet, ezért is merem ezt leírni: egyszerűen nem születnek ma már olyan sztárok, akiknek a dalait 20-30-40 év múlva is játszák majd a a rádiók. Míg a '80-as, '90-es évek előadóit napestig is tudnám sorolni, a '00-ásokhoz elég lenne fél óra. Egyszerűen felejthetőek és ennyi. Bár lehet csak én utálom ennyire a 2000-eseket, ezért felejtek ilyen gyorsan :)! Azért majd lehet indítok erről is egy blogot, csak kíváncsiságképp, hogy mire is érdemes emlékezni :)!

A poszt végén inkább arról írnék, hogy mi várható a közeljövőben a blogomban. Először is folytatom a sorozatokat, nemsokára jön a fiúbandák sorában a Backstreet Boys, az 'N Sync és a többi '90-es boyband, a sort pedig a magyar felhozatallal zárom. A rap/hip-hop zene 1997-1999-es slágereivel zárul majd az a sorozat, illetve jönnek a '90-es évek r'n'b/soul slágerei is. Aztán még ebben a hónapban tervezek egy nagyobb terjedelmű írás a német Viva Tv-ről, illetve a Bravo újságról. Lesz még szó divatról, filmekről, színészekről, énekesnőkről és jön a Best Rock Songs Top 100. Apropó, ez utóbbira továbbra is várom a szavazatokat!!! Szeretném, ha Ti is megírnátok, hogy miről olvasnátok szívesen a blogban, lehetőség szerint teljesítem is ezeket :)! Ezzel kapcsolatban kommentezzetek a blogon, de írhatok az alábbi e-mail címre is: viola1984@freemail.hu


A bejegyzés trackback címe:

https://retro80s90s.blog.hu/api/trackback/id/tr21666604

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kacce 2010.01.15. 13:23:38

Egyetertek a poszttal.
Megvaltozott a vilag...sajnos rossz iranyba. Manapsag az a hir ki mit villantott epp...

Mirol olvasnek szivesen? Az Music Television-rol, nekik is a 90-es evekben volt a fenykoruk, foleg az evtized elejen es a kozepetajan. Nem tudom, hogy Neked meg meg volt-e az MTV Europe elmeny, mert en egy otossel idosebb vagyok. De hatha :)

A mai napig emlekszem, hogy ott ultem izgatottan varva Ray Cokes musorat a most "Most wanted"-et, imadtam Simone Angel-t es a "Party Zone"-t, hogy mar Pip Dann-rol es a European Top 20-rol ne is beszeljunk.
Mint egy megszallott vettem fel videora folyton a klippeket (akkor meg nem volt cd meg dvd), hogy aztan atmasoljam az ahitott zeneket egy audio deck-kel kazettara :D

Viola1984 · http://retro80s90s.blog.hu 2010.01.15. 15:23:44

@kacce: Sajnos nekem a '90-es évek MTV-je teljesen kimaradt az életemből :(. Egyrészt, mert csak '96-ban kötötték be nálunk a kábeltv-t, akkor azt hiszem már kódolt volt az MTV, így Vivát kaptunk. Másrészt szüleim nem tartották fontosnak azt, hogy legyen műholdas adásunk, így csak elbeszélésekből tudom, hogy az MTV mennyire jó volt :(.
Egyébként ez a TV-ből való zenefelvétel kazettára nálam is ment :). Apu régi ruszki rádióját csatlakoztattuk a Tv-hez, de valamiért egy picit gyorsabban vette fel a számokat, mint ahogy azok valójában szóltak :))).

Zolalord 2010.08.31. 14:27:03

Szia Viola!
A fotód alapján helyes, értelmes lány lehetsz. Teljesen egyetértek az írottakkal. Abban, hogy ilyen igénytelenné vált a szórakozás.Ma valóban úgy lehet hamar a lapokba jutni, ha valami balhé van, veri a nőjét, részegen vezet. Ezek lettek a tinik "példaképei". De nézd meg azt is, hogy a bulvár újságok a legolcsóbbak, vagy a fél ország örjöngött, amikor a Big Brother ment. Ma a könyvesboltok bejáratánál a puha kötésű szerelmes szarok hegyébe botlassz. Nem folytatom! A www.ittvanminden.hu-n olvastam Sinead O'Connor és az abbás Bjorn Ulveaus nyilatkozatát, akik nagyon rossznak tartják az X-Factor, Megasztár féle dolgokat, mert nem a tehetséget, az akaraterőt képviselik, hanem a közönség hergelését. A Beatles - botrány mentes- első sikerei, zenéi hatására együttesek százai alakultak. Ha a régi híres együttesekről, zenékről és ezekről a dolgokról akarsz olvasni, a www.ittvanminden.hu -n találsz sok mindent. De sajnos kevés az olyan ember mint pl. Te, aki megkérdőjelezi, van-e szükség Mariah Carey fenekének a méretére, ha egy igényes dalt akarunk hallgatni!
Örülnék, ha reagálnál!

Viola1984 · http://retro80s90s.blog.hu 2010.08.31. 18:35:45

@Zolalord: Szerintem azért jópár olyan gondolkodású ember van, mint én, csak épp nem mi vagyunk többségben. Különben nem tudnának megélni a bulvárlapok, nem lenne Való Világ 4 őrület. A mai tinik ebben nőttek fel, én csak azt nem tudom megérteni, hogy akik a '70-es, '80-as években voltak gyerekek, fiatalok, azok hogy azonosulhatnak a mai világszemlélettel.
Igényes zene azért ma is van, például Magyarországon is, csak ezek az előadók inkább underground körökben elismertek, a VIVA, MTV egyáltalán nem, vagy csak elvétve foglalkozik velük. A '90-es évek elejéig egyébként a magyar rockzene igenis világszínvonalú volt, dehát jött a nagy kapitalizmus, meg a nyugati példa és a tátika gyár beindult. A mai celebek magánéletéről pedig már lassan többet tudunk, mint arról, hogy tulajdonképp mi is annak a dalnak a címe, amivel szerepel a listákon.
De látod, ez kell a népnek, Való Világ 4, meg szánalmas Megasztár-válogatás. Oda szerintem már researcherek keresték az embereket, nem akarom elhinni, hogy ennyire nincs önkritikája a társadalmunk egyes tagjainak...