nov
25

Tehát ott hagytam abba, hogy a New Kids on the Block 1995-ben végleg feloszlott, azonban ekkor már a lányok többsége nem is értük élt-halt, hisz 1992-ben robbant a bomba a Take That személyében.

Take That

Mindig is szerettem a posztereket, főleg a szobám falán, ajtón és a szekrényen. 1993-ban vettem meg életem első Bravo újságát, ha jól emlékszem 73 Ft-ért, amiben az óriásposzteren egy akkor számomra ismeretlen banda szerepelt. Öt fiú volt rajta, nagyon helyesek voltak, így azonnal ki is raktam a szobám ajtajára. (Ez volt az első poszter, amiket követett a többi, a végén csak a plafonon nem volt.) Sokáig azt sem tudtam kik ők, hisz nem beszéltem angolul, így nekem ők csak a takethat (ejtsd ahogy írom) voltak. Kérdeztem idősebb unokatestvéreimet, hogy kell ejteni, dehát ők sem beszéltek angolul, így egy véletlen folytán derült ki, méghozzá a (H)Angolka című műsorból, hogy ők bizony a "tékdet". Aztán végül is nem lettem Take That rajongó, még Mark Owen-be se lettem szerelmes, pedig akkoriban egy ominózus Mark Owen posztertől valaki (legalábbis a Bravo Szex, szerelem, gyengédség rovatában ez volt olvasható) még teherbe is esett!!! Hát én inkább a Nick Carter (poszter)-től szerettem volna gyereket, dehát ez valamilyen okból kifolyólag nem jött össze. Pedig ha lenne tőle 1-2 szöszi kisfiam, akkor már rég a showbusiness kemény, de jövedelmező világában sztárok lennének, a maminak meg dőlne a lé :)))... Na de  vissza a valóságba, vagyis inkább a '90-es évek elejére, és jöjjön egy kis Take That történelem.

A bandát tulajdonképpen még 1989-ben a később sokat emlegetett Nigel Martin-Smith találta ki (vagyis  a New Kids mintájára Angliában is létre kívánt hozni egy fiúbandát). A Take That szintén 5 fiúból állt, mint a new kids-esek, név szerint Mark Owen, Robbie Williams, Gary Barlow, Howard Donald és Jason Orange alkották az együttest. Angolok lévén első sikereiket a szigetországban érték el, Promises című számuk 1991 végén felkerült a brit slágerlistára, mint ahogy az It only takes a minute és az A million love songs is. 1992 aztán elhozta számukra a nagy áttörést, hisz I found heaven című daluk, már a német slágerlistára is felkerült. (Ekkoriban aki be akart törni a piacra először Németországban kellett lemezt piacra dobnia, mint ahogy tette később a BSB, vagy az 'N Sync). Ebben az évben jelent meg a banda első nagylemeze is Take That & Party címmel, melyről a Could it be magic és a Why can't I wake up with you szintén sláger lett.

1993 és 1995 között szinte minden a Take That szólt. Világsztárok lettek, hatalmas rajongótáboruk volt Európa szerte, Ázsián keresztül, az egész világon mindenhol. 1993-ban megjelent második albumuk Everything Changes címmel, melyről az első kislemez, a Pray azonnal Number One lett. Ezt követte a trónon a Luluval közös szám, a Relight my fire, majd az egyik legnagyobb slágerük a Babe, és az album címadó dala is. Az 5. kislemezük újra egy ballada volt, a Love ain't here anymore. Ekkor már az USA-ban is sztárok voltak, és a fiúk kezdtek megváltozni (vagy megőrülni).

Relight my fire - még mindig azon csodálkozom, Mark hogy vehetett fel ilyen haspólót??? 

 Babe -Az első klip, amelyet láttam a Take That-től



Szóval 1995. Ekkor jelent meg a banda harmadik nagylemeze Nobody Else címmel, amelyről az első klip a Sure-hoz készült. Nem tagadom, kissé meglepődtem a tagok kinézetén, mikor láttam a klipforgatásról készült képeket. Azok a fura ruhák, Howard raszta tincsei, Mark orrpiercingje (bár lehet az már korábban megvolt) és hát Robbie...bár ő később csak még durvább lett... A nagy dobás azonban csak ezután következett, ugyanis az album második kislemeze, a Back for good minden idők legsikeresebb Take That dala lett azzal, hogy 31 országban lett Number One!  

 

Ekkor azonban már jócskán akadtak problémák a zenekar tagjai között. Robbie, a csapat legfiatalabb tagja egyre inkább szeretett volna beleszólni a banda zenei stílusának kialakításába, de nagyobb baj volt, hogy időközben problémái akadtak a drogokkal is. Robbie viselkedése sem a társainak, sem a menedzsmentnek nem tetszett, és miután bejelentette, hogy szólókarrierbe kezd, fogalmazzunk úgy, hogy az érintettek megegyeztek abban, hogy Robbie nélkül folytatják. A bejelentés előtt még kiadtak egy közös kislemezt Never Forget címmel, ami talán a videót nézve egyféle búcsú volt. Robbie kiválása után már csak egy Greatest Hits albumot adtak ki a fiúk, melyről a Bee Gees feldolgozáshoz, a How deep is is your love-hoz készült videó. 1996 februrár 13-án egy emlékezetes sajtótájékoztatón (sírtak a fiúk) aztán bejelentették a Take That feloszlását.

 

"Unfortunately the rumours are true, How Deep Is Your Love is going to be our last single together and the Greatest Hits is going to be the last album and from today....there's no more....."

 

 

 

 

Bővebben: http://www.take-that.co.uk/ns/pressconf.php

 Never Forget - de tényleg :)


 

Remélem másoknak is legalább ennyi emlék eszébe jutott a Take That-ről, mint nekem :). Kicsit sokat "linkeskedtem", de muszály volt :). Zeneileg számomra a Take That adta a legtöbbet, nagyon jó volt hallgatni a dalaikat, miközben írtam a bejegyzést! Még valami, amit sosem felejtek el velük kapcsolatban: Jason ül egy fotelben, szétdobott lábakkal, egy lakk forró naciban, úristen az nagyon bizarr volt esküszöm!!!

A végére pedig álljon itt a csapat névjegye:

Take That (1991-1996)

 

 

Gary Barlow 1971. január 20

1992-ben 21 éves volt, 1996-ban 25, most 38.

 

  

 

Howard Donal 1968.április 28

1992-ben 24 éves volt, 1996-ban 28, most 41.

 

  

 

Jason Orange 1970. július 10

1992-ben 22 éves volt, 1996-ban 26, most 39.

 

 

 

 

Mark Owen 1972. január 27

1992-ben 20 éves volt, 1996-ban 24, most 37.

 

 

 

 

Robbie Williams 1974. február 13

1992-ben 18 éves volt, 1996-ban 22, most 35.

 

 

 További információ a bandáról, sok-sok régi képpel:

http://www.take-that.co.uk/index.php


A bejegyzés trackback címe:

https://retro80s90s.blog.hu/api/trackback/id/tr381552549

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kacce 2009.12.04. 23:03:49

Minden a Could it be magic-kel kezdődött...Aztán annyira eluralkodott az őrület, hogy mikor Robbie kivált, levágattam írtó kicsire a hajam gyászom jeléül és szétbőgtem naponta minimum egyszer a Never forget-en...

Flankerr 2010.01.28. 22:30:08

Én fiúként naggyon örültem a how deep is your love klip végének..:) Pedig életem első lassúzása szerintem a Babe-re volt, ami egy nagyon jó lassú szám, olyan amilyennek egy ilyen számnak lennie kell.. és akkor még nem gondoltam ,hogy pár év, 1 évtized múlva, az utána következő nyálbandák (bocsi, mi így hívtuk akkortájt), meg egyéb borzalmak után visszasírjuk fiúként is a Take That-et és a Backstreet Boyst.. akiknek az Everybody c. száma a mai napig kedvencem, emrt jó zene. Persze ez a verzió se rossz: www.youtube.com/watch?v=mk8cucB-ccM

Viola1984 · http://retro80s90s.blog.hu 2010.01.28. 23:31:24

@Flankerr: Én úgy emlékszem a fiúk annak is nagyon örültek volna, ha a BSB-s srácok a Get down videójában leesnek arról a forgószimpadról :)! A Take That nálam zeneileg magasan viszi a lécet, és egyébként a mostani dalaikra is igaz ez. Azt hiszem egyik nap a Backstreet Boys kazijaimat is előásom, nagyon régen hallgattam már azokat.

Flankerr 2010.01.28. 23:39:44

@Viola1984: Hát amikor futott a BSB (gimis éveim, általános iskolai dj-skedésem kezdete) bizony örültünk volna..:) Gonosz módon irtottuk a fiúzenekarokat a repertoárból, de azért néha engedtünk a nép nyomásának..:) Mert amikor az Everbody refrénjét ordítja 50 általános iskolás, az azért élmény..:)

Viola1984 · http://retro80s90s.blog.hu 2010.01.28. 23:48:04

@Flankerr: Backstreet Boys alap volt minden ált. iskolás buliban, legyen az farsangi vagy osztálybuli :). Persze a fiúk annyira nem örültek, dehát meggyőztük őket, hogy az kell :D! Amúgy ilyenkor mindig volt DJ Bobo is, hogy azért ők is örüljenek.

Noda10 2010.07.17. 12:57:39

az a haspóló istenem. simán buzi a tag sztem :D bár másik kettő is gyanúsan vonaglik a klippekben :D

Viola1984 · http://retro80s90s.blog.hu 2010.07.18. 23:03:37

@Noda10: :))) Igen az a haspóló nagyon gyanús, de lehet, hogy csak egy jó menedzseri fogás volt.