már
13

Mire nem jó egy tavaszi nagytakarítás :)! Képzeljétek ma, ahogy a könyveim után kutattam a lakásban (merthogy mindig itt-ott elhagyom őket) ráakadtam egy rég elfelejtett képregényre. Szerintem sokan emlékeztek még a '90-es évek elején a TV1-en vetített Múmin című rajzfilmre. Bevallom nem voltam nagy rajongója, a szereplők inkább morbidnak tűntek, mint kedves kis mesefiguráknak. Félreértés ne essék, ennek ellenére minden pénteken ott ültem a televízió előtt. Szóval ma megtaláltam életem egyetlen Múmim képregényét, mely a dátum szerint 1993 augusztusi, és 99 Ft-ba került. Ez nem volt akkoriban olcsó, de a számhoz járt extra poszter legalább és két történetet is tartalmazott. Ebből most a Megérkezik a varázsló címűt láthatjátok az alábbi diavetítésen, plusz az aktuális számban megjelent rajzokat és Múmin levelesládáját - hátha valaki ennyi idő után magára ismer :)! Ja, és ha tigrissé akarnátok válni, vagy csak papírból készítenétek egyet, akkor erre is találtok néhány ötletet a képregényben! "Péntekenként ugye találkozunk a TV1-en?"

Múmin 1993/augusztus

Ha szeretnétek nosztalgiázni Múminról és Múminvölgy többi lakójáról, akkor katt ide: http://www.mumin.extra.hu/news.php


A bejegyzés trackback címe:

https://retro80s90s.blog.hu/api/trackback/id/tr621836683

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Penya666 2010.03.13. 21:50:23

Nahat. Ez a kepregeny megvan nekem is. Meg par resz is vhsen valamerre. Enis neztem de enis morbidnak tartottam erosen. De azert jo volt. A zejene maig a fulembe van, jokis japan szoveggel:)

Viola1984 · http://retro80s90s.blog.hu 2010.03.13. 22:33:01

@Penya666: Nem emlékszem már a zenéjére, de most rákerestem Youtube-on és nálunk tényleg japán zenével ment, ellenben angolul/németül egész más volt az intro.
Japanese Moomins Opening:www.youtube.com/watch?v=0QsvXXPsyoU
Ending: www.youtube.com/watch?v=DL4eYsY82Ho
Így már rémlik, az is, hogy én ezt a zenét gyerekkoromban olyan szomorúnak találtam :(.

Penya666 2010.03.14. 08:34:56

@Viola1984:
En inkabb kulonosnek. Bele is egett egy eletre az agyamba. Latod emlekeztem ra most is. Siman elo tudnam adni :)

bej Kutyej · http://uzsidoboz.freeblog.hu 2010.03.14. 19:15:37

Én szerettem a Múmint akkor is és most is. Azóta a könyveket is elolvastam, de sajnos az új fordítás valahogy nem nyerte meg a tetszésemet... A képregényekből az utolsó 2 szám kivételével megvan mind!:) Egyszer írtam is a Múminról itt: uzsidoboz.freeblog.hu/archives/2008/10/31/Mumin/
És az 1993. októberi számban benne volt a rajzom is!:D

Viola1984 · http://retro80s90s.blog.hu 2010.03.14. 20:04:04

@bej Kutyej: Hihetetlen, hogy átnevezték a szereplőket, hogy erre mi szükség lehetett?! Így felnőtt fejjel megnéznék azért pár részt, csak kíváncsiságból, hogy most milyennek látnám a szereplőket. Pöttöm és Vándor nekem ijesztő volt, Múmin jellemére nem is emlékszem már, viszont Bájocska abszolút pozitív szereplőként maradt meg bennem, és hogy irigyeltem a bokaperece miatt :)))!
A rajzod nagyon jól sikerült és a kis frottír Múmin is nagyon szuper :)!

Penya666 2010.03.15. 10:34:36

@bej Kutyej:
Most akartam ide linkelni a blogodat meg ezt a posztot, de megeloztel :)

@Viola1984:
Az elobb emlitett ket szereplo szamomra is felelmetes volt valamennyire.

bej Kutyej · http://uzsidoboz.freeblog.hu 2010.03.15. 15:34:07

@Penya666: Nocsak, ezek szerint te is olvasod a blogomat? Végre nemcsak az ismerőseim.:D Tök jó.:)

@Viola1984: Nekem is Bájocska volt az egyik kedvencem. Amúgy a zenék is nagyon jók voltak, mármint a japánok. Nemrégiben letöltöttem az Üstökös Múminvölgy fölött c. mozifilmet, de még nem néztem meg... A szinkronhangok ÉS a nevek is teljesen mások benne!:( Ha lesz időd, akkor olvasd el Nagy Boldizsár cikkét az új fordításokról. Itt az új link, ami a blogomon van, úgy tűnik, már nem él: nagybogyi.blogter.hu/182110/ez_nem_az_a_mumin_bocs
Igaz, én a cikk után olvastam az új könyveket, és kicsit befolyásolt is... de pl. A láthatatlan kisgyerek régi fordítása és az új között ég és föld a különbség. A régi olyan nyomasztó, északias, kissé szomorkás, és szerintem az eredeti Múmin is ilyen lehetett (a rajzfilm is hozta ezt a hangulatot). Az új meg... túl vidám, túl játékos, túl "cuki".

Penya666 2010.03.15. 16:48:30

@bej Kutyej:

Anno a blododat a reto jatekok kapcsan talaltam meg guglival. Neztem is nagyokat hogy egy lany ilyenekrol ir mert ritka az ilyen:)

Viola1984 · http://retro80s90s.blog.hu 2010.03.15. 17:31:48

@bej Kutyej: Érdekes volt ez a cikk, sok mindent megtudtam Múminról, amit eddig nem. Most már egyre kíváncsibb vagyok, hogy milyen az "új Múmin". Szerintem a hangulatváltoztatás mögött valami szociológiai-pszichológia ok lehet. Tudod a mai depressziós világban biztos nem lehet ezt sugalni, főleg nem mesével. Pedig ahogy a rajongói oldalon is írták, inkább arra tanít meg ez a mese, hogy fogadd el a másságot. Na szóval oda akarok kilyukadni, hogy a felnőttek megint kitalálták ezt az "okosságot", közben egy gyerek meg egész másképp érzékeli ezeket a dolgokat. Nyugodtan mondhatom, hogy mi sem lettünk tőle depressziósak :), de az hogy az eredeti szerző által leírt elképzeléseket ennyire megváltoztatták...
Ezen az újraszinkornizáláson egyébként is kiakadtam már egyszer a Frédi és Béni esetében, ahol a régi jó kis rímeket is átírták.